Rode Driehoek


Enthousiaste Rode Driehoekjes:
april 17, 2007, 4:51 pm
Filed under: extreem-rechts, extreemrechts, Humanisme, HVV, Rode Driehoek

“Ik heb er mij twee aangeschaft voor mijn kinderen omdat ik wel vond dat zij de keuze mochten hebben om ervoor open te staan, of niet. En effectief, na het lezen van de kleine brochure die erbij zat met de redenen van de actie, hebben ze alle twee besloten – ze zijn 16 en 14 – om die pin te bevestigen aan hun rugzak. De pin is niet erg groot, hangt bijvoorbeeld ergens aan de boekentas of rugzak. Het verwondert de kinderen daarom wel dat de pin toch opvalt en ze zijn best enthousiast om er iets méér over te zeggen. In eerste instantie dat ze die gekregen hebben en dat ze gelezen hebben waarom ze er is, en dan dat ze zich wel konden terug vinden in een aantal van die punten uit het brochuurtje. Er kwam ook een reactie van een aantal vrienden en vriendinnen.

(…) Ik sta er wel volledig achter. Omdat ik het een zeer goede reden vind om duidelijk te maken hoe je tegenover zulke dingen kan staan. En dat je inziet dat je zélf het recht hebt om er iets aan te doen. Voor mij is de boodschap dat je door zelf de informatie te ontvangen, je ook zélf kan beslissen hoe je tegenover bepaalde dingen die zich in de maatschappij voordoen, staat. Dat is voor mij zeer belangrijk, en ik wil die boodschap ook overbrengen aan mijn kinderen. Ik denk dat ik daar af en toe in slaag. Ook met dit.”

Bron: Het Vrije Woord: 12/04/2007

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

